ПЕДАГОГІЧНЕ ЕСЕ


МОТИВАЦІЯ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ

«Найстрашніше  - лихо для школи, лихо для суспільства, 
якщо  молодій  людині  не  хочеться знати.»
В.О.Сухомлинський
        «Що вивчаємо» і «для чого вивчаємо» визначається змістом освіти. «Яким чином навчатися» і «як навчаються» залежить від технологій і методів навчання.
       Учень не усвідомивши і не прийнявши мети навчання, як своєї власної, і не володіючи засобами самостійної пізнавальної діяльності, не може успішно навчатися. А для цього необхідні такі форми і методи навчальної роботи, які викликали б в учнів потребу в даному виді діяльності або її результати. Іншими словами, необхідно постійно співвідносити кожну педагогічну дію з потребами і мотивами учнів.
    Я вважаю, що  результат можна досягнути, якщо з'ясувати  причини падіння інтересу до навчання.
       Причиною втрати мотивації може бути слабка віра в свої можливості. Коли втрачаєш віру в себе, з'являється страх невдачі. І для багатьох виходом стає просто не братися за якусь справу, адже тоді не буде і невдач. Підвищення мотивації в такому випадку напряму залежить від підвищення віри в себе. Мотивація може знизитися, коли швидкість навчання не збігається з очікуваним темпом. Для вирішення цієї проблеми необхідно розібратися в причинах і продумати темп зростання. Ще одним варіантом втрати мотивації є відсутність інтересу до навчання. У цьому випадку необхідно урізноманітнити навчання. Можливо, це перегляд цікавих фільмів та відеороликів, пов'язаних з досліджуваної темою або перетворення процесу навчання в гру, головне представити навчання в іншому, більш цікавому світлі. Можливо, мотивація згасла через відсутність отримання задоволення в процесі навчання. Таке відбувається, коли частіше помічаєш свої невдачі, ніж успіхи. У цій ситуації важливо переключити увагу саме на маленькі успіхи і радіти будь-яким проміжним результатам.
       Цікавий урок - шлях до підвищення мотивації .
       Цікавий урок можна створити за рахунок наступних умов:
- особистості вчителя (дуже часто навіть нудний матеріал, який пояснюється улюбленим вчителем, добре засвоюється);
- змісту навчального матеріалу (коли дитині просто подобається зміст даного предмета);
- методів і прийомів навчання.
     Кожна людина повинна знати, що практично щодня ми стикаємося, свідомо чи не свідомо, з вирішенням математичних задач.
     Розвиток мотивації навчання математики належить до числа найбільш актуальних проблем теорії та методології навчання і вимагає нових підходів до подальшого вдосконалення форм і методів.


2 комментария: