МОТИВАЦІЯ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ
«Найстрашніше - лихо для школи, лихо для суспільства,
якщо молодій
людині не хочеться знати.»
В.О.Сухомлинський
«Що
вивчаємо» і «для чого вивчаємо» визначається змістом освіти. «Яким чином
навчатися» і «як навчаються» залежить від технологій і методів навчання.
Учень не усвідомивши і не прийнявши мети навчання, як своєї
власної, і не володіючи засобами самостійної пізнавальної діяльності, не може
успішно навчатися. А для цього необхідні такі форми і методи навчальної роботи,
які викликали б в учнів потребу в даному виді діяльності або її результати.
Іншими словами, необхідно постійно співвідносити кожну педагогічну дію з
потребами і мотивами учнів.
Я
вважаю, що результат можна досягнути,
якщо з'ясувати причини падіння інтересу до навчання.
Причиною
втрати мотивації може бути слабка віра в свої можливості. Коли втрачаєш віру в
себе, з'являється страх невдачі. І для багатьох виходом стає просто не братися
за якусь справу, адже тоді не буде і невдач. Підвищення мотивації в такому
випадку напряму залежить від підвищення віри в себе. Мотивація може знизитися,
коли швидкість навчання не збігається з очікуваним темпом. Для вирішення цієї
проблеми необхідно розібратися в причинах і продумати темп зростання. Ще одним
варіантом втрати мотивації є відсутність інтересу до навчання. У цьому випадку
необхідно урізноманітнити навчання. Можливо, це перегляд цікавих фільмів та
відеороликів, пов'язаних з досліджуваної темою або перетворення процесу
навчання в гру, головне представити навчання в іншому, більш цікавому світлі. Можливо,
мотивація згасла через відсутність отримання задоволення в процесі навчання.
Таке відбувається, коли частіше помічаєш свої невдачі, ніж успіхи. У цій
ситуації важливо переключити увагу саме на маленькі успіхи і радіти будь-яким
проміжним результатам.
Цікавий
урок - шлях до підвищення мотивації .
Цікавий урок можна створити за
рахунок наступних умов:
- особистості вчителя (дуже часто навіть нудний матеріал, який пояснюється улюбленим вчителем, добре засвоюється);
- змісту навчального матеріалу (коли дитині просто подобається зміст даного предмета);
- методів і прийомів навчання.
- особистості вчителя (дуже часто навіть нудний матеріал, який пояснюється улюбленим вчителем, добре засвоюється);
- змісту навчального матеріалу (коли дитині просто подобається зміст даного предмета);
- методів і прийомів навчання.
Кожна
людина повинна знати, що практично щодня ми стикаємося, свідомо чи не свідомо,
з вирішенням математичних задач.
Розвиток мотивації навчання математики належить до числа
найбільш актуальних проблем теорії та методології навчання і вимагає нових
підходів до подальшого вдосконалення форм і методів.
Готова підписатися під кожним словом. Це стосується й викладання мови також.
ОтветитьУдалитьДякую за розуміння!
Удалить